Як псeвдoрeфoрмaтoри з пoдaткoвoгo кoмітeту нaцілились ліквідувaти «сxeми» нa ринку нeруxoмoсті aбo істoрія прo тe, чoму oпeрaтивнe лaтaння дірoк бюджeту призвeдe дo зрoстaння цін нa квaртири тa дoвгoстрoкoвoгo пaдіння в будівeльнoму сeктoрі.

Eкoнoмічнa кризa пoтoчнoгo рoку, пoв’язaнa з пaндeмією, нeгaтивнo пoзнaчилaся нa ситуaції прaктичнo у всіx гaлузяx eкoнoміки більшoсті крaїн світу, у тoму числі у будівництві. Як відoмo, будівeльнa гaлузь є фoндoутвoрюючoю, a oснoвнe її зaвдaння – зaбeзпeчeння інвeстиційниx нaмірів зaбудoвників якіснoю прoдукцією. Вoднoчaс, вoнa пoвністю зaлeжить від зaгaльнoгo eкoнoмічнoгo стaну – фінaнсoвиx мoжливoстeй бюджeтів усіx рівнів рoзвивaти сoціaльні тa інфрaструктурні прoeкти, підприємств тa oргaнізaцій – ствoрювaти нoві і тexнічнo пeрeoснaщувaти існуючі пoтужнoсті, нaсeлeння, якe пoтрeбує поліпшення житлових умов, як основного інвестора будівництва житла. Крилата формулировка – «держава, яка не будує, маловыгодный має майбутнього» історично підтверджена прикладами багатьох країн світу.

Слід зазначити, що к України, як і для багатьох країн світу, це неважный (=маловажный) новина. Дещо подібне скудно місце під час фінансової кризи 2008-2009 років, если обсяги будівельно-монтажних робіт сообразно відношенню до 2007 року впали більш ніж у двічі, а прийняття в експлуатацію житла як важливого індикатора стану справ у галузі та фінансових спроможностей населення – возьми 40%.

Це спонукало девелоперів до самого пошуку нових шляхів у фінансових механізмах забезпечення житлового будівництва – нате ринку з’явився інститут спільного інвестування.

Окрім того, с подачи незадовільну ситуацію з курсом валют, неможливість отримувати дивіденди від банківської системи девелопери почали направляти залишкові кошти для будівництво житла, про що я нещодавно до тонкости розповів у статті «Київ увійшов прежде міст лідерів по динаміці цін получи и распишись нерухомість: до чого варто приготуватись покупцям».

Такі чертеж, загалом, дали можливість протягом 2010-2011 років наростити обсяги будівництва нового житла майже получи 70%.

Не можна залишити позиция увагою також те, що залучення коштів сквозь інститут спільного інвестування призвів ще раньше одного позитиву – детінізації, скажем як суттєво зменшився притік інвестицій з-вслед меж України, зокрема з Кіпру. Адже всі розуміли, що це далеко не іноземні інвестиції, а гроші вітчизняних забудовників, які вони виводили в офшорні зони.

Наразі наші «чудові реформатори» вирішили цю систему зламати і определить звичайний механізм оподаткування рядом залученні фінансових ресурсів у будівництво житла вследствие інститути спільного інвестування.

Давайте проаналізуємо ситуацію у цифровому вимірі. Из-за підсумками другого кварталу поточного року, як, предварительно речі, і за останні роки, частка будівництва у валовому внутрішньому продукті склала всього 2,5%. Быть цьому будівельні роботи у житловому секторі визначаються получи рівні 18% від загального обсягу будівельних робіт. Тобто, у валовому внутрішньому продукті житлове будівництво ради підсумками ІІ кварталу складає 0,45% либо приблизно 4 млрд. гривень. Як бачимо, немає теми во (избежание дискусії, адже слід пам’ятати, що у даному випадку залучені у будівництво кошти є коштами населення, направленими держи придбання квартир.

Можна проаналізувати ситуацію і з іншого боку. Минулого року було введено в експлуатацію близько 5,2 млн. кв. метрів житла у багатоквартирних житлових будівлях. Якщо вважати, що середньостатистична вартість 1 кв. метра житла в цілому по мнению Україні складає приблизно 15 тис. гривень, а собівартість дорівнює десь 75% від загальної вартості, так з точки зору оподаткування мова йде насчет приблизно 19 млрд. гривень, з яких податок бери прибуток в розмірі 18 % складає 3,4 млрд. гривень. Однак, дійсно девелопери, що залучають кошти сверх інститути спільного інвестування, сплачують податок получай дивіденди у розмірі 10,5 відсотків. Тобто, різниця складає 1,4 млрд. гривень. Безотлагательно з тим, слід мати нате увазі, що залучення коштів вследствие інститути спільного інвестування використовують лише хавтайм забудовників, в основному в місті Києві. Таким чином мова йде оборона можливе недонадходження податку у розмірі 700 млн. гривень, яке, давно речі, має відтермінований природа.

Поки що ми вели мову для кошти, отримані від продажу квартир. А держи цю тему потрібно подивитися з іншого боку. Сьогодні получай будівельних роботах задіяно 272 тис. осіб. Окрім того, є промисловість будівельних матеріалів, є будівельна індустрія, яка випускає будівельні конструкції та вироби, є лоно будівельного машинобудування. У цих підгалузях загалом працює близько ста тисяч фахівців. Це якщо тя мову виключно про виробництво.

Але всі ми розуміємо, що після введення в експлуатацію об’єкту житлового аль громадського призначення, населення придбаває устаткування, обладнання, меблі. Об’єкти промислового та переробного характеру вимагають нового технологічного обладнання, машин та механізмів. Іншими словами слід пам’ятати, що кожне робоче місце у будівництві призводить прежде потреби появи додатково 6-7 осіб робітничого та інженерного персоналу у багатьох галузях економіки – все на свете залежить від функціоналу того чи іншого об’єкту.

У своєму посланні давно Парламенту 20 жовтня цього року Глава исполнительной власти України означив, що керівництво держави планує підтримувати в першу чергу ті галузі економіки, які дають мільтиплікаційний ефект. Як бачимо, вплоть до таких галузей якраз відноситься будівництво.

Однак, складається враження, що «псевдореформатори» далеко не чують або не хочуть чути послання Президента, а прикриваючись популістськими фразами, прагнуть знищити тетька, що створювалося роками та забезпечувало цей мультиплікатор.

Шпиндель чому позиція Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики виглядає більш ніж дивною. Ми нібито зробили висновки з минулої кризи, по правилам знаємо, що може втримати галузь, створити робочі місця та змусити працювати економіку і приймаємо протилежні рішення.

Недолугість пропозицій «реформаторів» полягає ще й у тому, що получи сьогодні держава не створила належних умов пользу кого залучення коштів на житлове будівництво спустя банківські установи. Навіть іпотека під 10% річних приставки не- дає можливості пересічному громадянину з його середньомісячним доходом придбати собі більш-менш пристойне житло. Це означає, що частина людей, які прагнуть покращити свої житлові умови, попросту не зможуть цього зробити.

І нате останок. Треба чітко розуміти, що забудовник, девелопер, взагалі представник бізнесу працювати собі у збиток приставки не- буде. Виходить у них Вотан шлях – підіймати вартість квадратного метра, що означає перекласти «новації з оподаткування» в плечі пересічного громадянина, який прагне поліпшити свої житлові умови. Фактично, псевдореформатори захотіли швидко отримати гроші від великих та «жадібних» забудовників, але насправді в черговий разочек «залізли» у кишеню до простих українців.

Оставить комментарий